Helgen

Denna helg har jag både varit ledig och inte. Jag var ledig fredag och lördag, rätt behövligt! Så fredagen tog jag tag i alla måsten, förutom stallet så städade jag massor hemma och for och handlade. Stolt över att jag gjorde bort allt och inte skjöt till morgondagen som jag brukar.. Så på lördagen kunde jag sova lite längre innan jag och mamma for till Hippo och hoppade lite. Kan konstatera att kroppen definitivt inte är återställd. Fick mjölksyresmak i munnen av en kort bana och de brukar jag verkligen inte få! Hästen var iallafall fin.
 
Därefter for jag hem och bakade efterrätt och tilltugg för kvällen. För i lördagskväll hade vi lite att fira. Framförallt att mamma och pappa varit gifta i 20 år och vår förlovning. Men vi skålade för marathon och att min lillebror går ut nian med betyg han ska vara stolt över! Det blev en väldigt trevlig kväll och jag och Tomas blev väldigt överraskad när vi fick se förlovningspresenten som mamma pysslat med. Den kvinnan kan verkligen lägga själ på saker och den blev väldigt fin. Tack igen mamma och pappa!
 
På söndagen jobbade jag 8-17 innan jag for till stallet. Där väntade grillkväll med hela gänget. Blev första middagen och sedan for jag ut och red. Mamma hade släppt han i sommarhagen redan vid 15 idag så jag trodde han skulle vara seg och rida. Men ack så fel jag hade. Han som varit väldigt lugn ett tag var väldigt het på gröten. MEN inga dumheter. Däremot blev han stark. Men som vanligt gör de mig bara så glad att han är glad. Det är sådan livsglädje i den hästen och han är så bra på att visa vad han känner för saker. Det gillar jag skarpt! Vi red en lite busrunda i ökad och minskad galopp. Sen skrittade han glatt hem igen med svansen i vädret. Perfekt avslut på denna helg! Älskade sommarkvällar.
 







Kom ihåg mig?