Hej igen!

    
 
En hel månad har gått sedan jag skrev sist och det har väl hänt en del ridmässigt. Fram till förra gången utvecklades vi med enkelhet för varje dag. Självklart håller väl de till en viss gräns och just nu är vi inne i en "bråkig" period. Träningarna har bytt plats från uteridbanor till inomhus, vilket gör att hästarna kommer närmare och det låter mer. Samtidigt som han har blivit starkare och piggare vilket ilbland gör att han lättare hittar orsaker att bli "rädd". Jag känner att de är något väldigt, väldigt bra på gång och jag får bara ha tålamod nu. Jobba vidare och hålla ihop hans fokus. Han är en arbetsglad kille, det är han verkligen, men han är också rätt känslig. Det gäller att vara konsekvent på ett lugnt och tydligt sätt. Så hösten har väl i det korta medfört: Mer energi, många små och korta wow upplevelser med något som är mycket bättre än tidigare. Men också en häst som efter över ett år inte riktigt ska in i transporten igen, som testar i skogen igen, och som flyr undan andra hästar igen. 
 
Jag har ju också börjat småhoppa lite och det har gått riktigt, riktigt bra! Han har känts välbalanserad, fokuserad, glad och väldigt nöjd! Vi var med på vår första tisdagsträning förra veckan och det gick lite sämre. Men återigen. En kombination av att vara inne med andra hästar och hoppa bana (som såklart var lägre än låg). Han körde väl mer eller mindre sitt egen race. Men vi trimmar på så hoppas jag att han kan sköta sig bra nu när vi äntligen ska träna för Erik Berggren på lördag. 
 
Nu i helgen tävlade vi också dressyr i Skellefteå. Väldigt trevligt var det. Resultatmässigt finns inte så mycket att säga mer än att jag funerar på varför jag haft 60-62% hela året tills denna helg då jag fick 57-59%. Valde iallafall att stryka sista dressyrtävlingen i år då de ändå inte passade med jobb. Nu ska vi träna hela vintern på att hitta en bärig form som vi kan hålla hela ridpassen. Nästa år ska jag upp i 65%!
 
Mvh, en frustrerad men taggad tjej!
 



Kom ihåg mig?