Tavelsjö Halvmarathon 2016

 
I helgen var det dags för halvmaran! Inför stockholmmarathon och den träningen kände jag att jag var i grym form för halva steckan(21km). Men som ni vet har jag haft löparskorna på hyllan nästan hela sommaren pga att suget varitborta. MEN kroppen slutar inte förvåna och de tar kanske rätt långtid innan kondisen försvinner ändå. Trodde inte jag skulle ha en chans att vara snabbare än förra året men efter att dem 4 första kilometerna var sprungna och jag gjort första vätskekontrollen så kände jag att energin var med mig. Hela banan kändes mycket lättare än förra året och jag tillät mig aldrig att spara på krafterna trots att jag var välmedveten om vad som kommer efter 18 km. Då har vi ju ett berg som man ska springa upp för. Sparade mig lite några hundra meter innan och sedan sa jag till en gubbe "Nu jävlar tar vi berget". Sen kunde jag ju inte ge mig. Sakta men säkert tog jag mig upp och gasade sedan när det var en kilometer nedför. Sista två var tvunga och hade jag vetat min sluttid hade jag pressat mig till döden för att slippa få sluttiden på 2.00.30!! Jäkla 30 sekunder. Väldigt irriterande. MEN, det är 5.29 minuter snabbare än förra året och det är absolut inte fyskam! Nästa år tar jag det ännu bättre! Trodde att jag skulle skriva att jag ska lägga löparskorna på hyllan nu på obestämd tid, men avvaktar med det en vecka till, hehe!



Kom ihåg mig?