Fredag



Nu har vi äntigen tagit tag i dressyren igen. Tackvare att han varit så pigg och busig så har jag helt enkelt bromsat, bromsat, bromsat och nu stannat. typ. Så största problemet nu är att han inte tar skänkeln, är inte ett dugg lösgjord och blir för lång. Det har jag endast mig själv att skylla på men nu får jag se till att prioritera extra dressyrträningar. Idag jobbade vi endast med att han skulle gå i övertempo och forma sig runt innerskänkeln. Lena gav mig lite hopp och förhoppningsvis är vi tillbaka ganska snabbt till där vi "avslutade" förra året.
 
Blev lite frustrerad när jag kom tillbaka från stallet. Jag var i stallet halv åtta. Släppte ur hästarna, mockade, lastade, dressyrtränade, strechade, åt lunch lite snabbt, lastade, körde tillbaka, mockade hagen, gjorde iordning hö och åkte hem och åkte hem kl 14. Det är såklart skönt att kunna åka själv då de ger fler och bättre träningstillfällen. Men alltså de tar sån jäkla tid.. Jag vet inte ens vad jag kan göra för att få de att gå fortare heller. Men något måste ju gå att effektivisera för de dagar jag kanske ska fara innan jobbet. Det värsta var typ att jag var heeeelt slut när jag kom hem. Ville typ somna och aldrig vakna. Men det var inplanerat en fika hos en väldigt trevlig gubbe som handlar på Ica så jag fick snabbt duscha och cykla dit. Men efter några koppar kaffe och sockerkaka var jag fit for fight igen. Men de blir definitivt en tidig kväll ikväll. 



Kom ihåg mig?