Onsdag.

 
 
Igår var de hoppträning igen och Bulan var rätt taggad, speciellt i början. Vi hoppade en kortare bana och gjorde egentligen en enkel uppvärmning med att hoppa fram på ett räcke och sedan en oxer. Från början hade jag lite svårt att få en bra galopp då han blev rätt het på gröten, så att säga. Men de tog inte allt för lång tid innan jag fick ordning på de hela. Fick rida med sjukt mycket ben, en sån sak som jag fortfarande inte förstår. Ju piggare han är desto mer ben/säte behöver jag ha. Hur som helst gjorde han dom finaste sprången på sista höjden i uppvärmningen. Sedan fokuserade jag på en jämn, stadig, galopp under banan och han kändes fin! Så kul!
 
Han fick sedan sova över på Hippo då de är lite tajt med tid i veckan. Så imorse tränade vi lite lösgörande sidvärtsrörelser och förvända galopper. Gick helt ok!



Kom ihåg mig?