Lördag



Började dagen med att åka till PeKa. Jag och Bulan tränade lite skänkelvikningar i trav och förvänt galopp. Förvänd galopp är de bästa som hänt mig. Så sjukt lösgörande och jag får mycket bättre stöd på yttertygeln. Just nu rider vi så stora vägar vi kan, de är nog svårt ändå. Men nu börjar de ta sig med formen. Han vill gärna springa med huvudet rakt upp i svängarna men idag tyckte jag han var bra! Och ser ni vad han har på huvudet...? Jag har googlat, utvärderat och funderat lääänge. Tillslut bestämde jag mig för att prova ett PS-träns. Jag tror verkligen på produkter och älskar att varje detalj är specialgjord för hästens bästa. HÄR kan ni se deras produktfilm! Utlovar recension om nån månad!

Snyggt träns. Jag brukar dock välja bort nosgrimman helt. Funderar på att rida chips junior bettlöst. Men får se hur det går. Nu har han ett tredelat tränsbett och ingen nosgrimma.

Berätta gärna vad du tycker om tränset. Är sugen på ett till Pyret då jag har hört så mycket gott om dom! :) Vill ha ett likadant som dig ;)

Svar: Absolut, återkommer på en månad typ men som de är just nu upplever jag har han kanske biter fast lite mer men tar ett jämnare stöd på bettet (tidigare har han bitit fast mer i höger). Har hört att de är vanligt att dom kan kännas en aning stum i början pga vaggorna men att dem vänjer sig till de ännu bättre sedan! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?