Helgen

Den här helgen har verkligen varit toppen! I fredags fyllde Tomas år så vi bjöd på fika. Han kom dessutom hem med en ny bil(!!!). Kommer äntligen kunna köra hästen till Hippo själv om de behövs!
 
l Lördags for jag och Johanna till Stall PeKas invigning. Alltså den gården var helt overklig. Stort och fint ridhus, utebana, skrittmaskin, fina hagar, sommarhagar, konferansrum, gym, stora fina boxar, sadelkammare osvosv. Varje detalj var genomtänkt. Vi gick även runt deras hus och baksidan var såå fin. En bäck som rann och stora fina gräsytor. Nä det var overkligen. Tänk och bara stå där men sin häst! wow!
 
Under invigningen hade de lite uppvisning från både hoppning men framförallt dressyr. Insperationen flödade och taggan på banträningen som ägde rum senare, ja den växte. Så väl på Hippo tittade vi på en massa ekipage innan de blev min och Bulans tur. Han känder så himla fin att rida. Så mjuk, elastisk och med ett härligt tryck framåt. Dock utnyttjade jag inte de tillräckligt utan red mest på vågen och åkte. För de kände lite lätt. Skulle ha jobbat mer tempoväxlingar. Men skitsamma. Vi provade LA:4. Det var svårt men vi klarade alla moment på en enligt mig ok sätt. Dock blev de en del slarv med vägarna då jag hade fullt upp att komma ihåg banan och ibland lugna hästen lite. Men jag är nöjd!
 
Igår började dagen i löparspåret med löpargruppen. Långpass stod på schemat men jag hade bara tid för en timme då jag skulle jobba. Milen på 53 minuter och de kändes som att de gick väldigt lugnt, känns bra! Blev sedan snabb dusch, lunch och sedan jobb 12-16 innan jag fick åka till stallet och rida ut på prinsen. 








Kom ihåg mig?