Vintervila



Så länge jag har en frisk vuxen häst så kommer jag aldrig att ge hästen vinter/sommarvila. Sen kommer de alltid ofrvilliga vilor. Dåligt underlag ute, skador, att man själv ska bort osv. I somras fick han vila (skrittas) tre veckor pga sträckning i bogen och nu ska han igen skrittas 10-14 dagar pga av att han precis gjort en liten operation.
 
I somras fick Bulan en knöl mellan frambenen, Precis vid vecken. Förmodligen bett tänkte jag och det började förmodligen så också. Men de försvann aldrig. Har då trott att det varit en vårta till förra veckan. Då såg jag plötsligt att den ytan blivit större och att själva knölen var blodfylld. Så mamma googlade och vi kunde direkt ge honom rätt diagnos. En Ink. Precis det var de också och idag har vet varit och skurit bort den. Så nu väntar skrittdagar tills såret har läkt till sig. Sen får vi vänta på provsvar också och hoppas att det aldrig kommer tillbaka. För er som inte vet är alltså en Ink en form av Hudtumör och förhoppningsvis godartad. 



Kom ihåg mig?