Torsdag

 
Igår for jag och Bulan ut på en joggingtur. Han var nog lite trött i kroppen efter hoppträningen. Till och med min hovslagare förstod att han ridits ordentligt då han var lugnare än vanligt i stallet. Det märks så tydligt på honom när han blivit riden för lite! Nog om det. Väl i skogen gick jag med honom först innan jag hoppade upp. Det regnade och blåste men han var ändå rätt snäll. Hade iof proppat öronen med bomull. På väg hem fortsatte vi trava på i ett lugnt och behagligt tempo men mitt i allt tar det tvärstopp! Både jag och Bulan fick en chock då det helt plötsligt springer en storjävla älg 15m i från oss, mitt över våran väg. Ingen högerregel här inte! Både jag och Bulan blev chockade och jag förväntade mig att han skulle göra en 180 och skena åt andra hållet men han stod helt paralyserad. Hinner precis fundera om den verkligen var ensam då jag ser att de står kvar något på andra sidan. Tillslut springer även två ungar över. Jag börjar vissla och prata lite högt i hopp om att dom fortsätter springa iväg. Man vill ju verkligen inte hamna mellan mamman och barnen. Huvva! Efter att vi stått kvar ett tag är det dags att fortätta. Bulan spänner sig rejält när han passerar den "korsningen" men sedan är vi bara överrens om att vi skyndar oss hem. Är ändå stolt över prinsen! Han reagerar ju värre på fåglar som flyger upp från sidan, haha!



Kom ihåg mig?