Tips?



 
Hejhallå!
Nu är det så här att mamma och pappa köpte ett nytt släp. Både jag och Bulan är suuupernöjda och Bulan har iprincip gått rakt in flera gånger när vi tränade igår. Den är mycket luftigare och inte lika trång.
 
Men till frågan nu. Vi valde att ta med fronturlasning då Bulan har lärt sig att backa när jag ska ta in honom. Nu är det bara framåt som gäller. Men när jag ska gå ut med honom därfram så ignorerar han rampen och HOPPAR ut... Inte stressat eller så men han fattar ju inte bättre. Även om han hoppar ganska lugnt och själv inte verkar bli påverkad så är jag ju såklart rädd att han ska göra illa sig.. Har försökt att proa och få honom att gå super långsamt men han tar likförbannat ett hopp ner.. Hur får jag honom att gå försiktigt ner?? Har ioförsig bara tränat en dag men jag tänker att han snart får på rutin att det är ett hopp som gäller.. 
 

Prova muta med en morot på vägen ner för att få honom att fokusera på annat :)




Kom ihåg mig?