Tävlingen igår!

       
 
Åhh alltså jag är så himla nöjd med gårdagen!!
Bulan stod som ett ljus båda vägarna till Skellefteå. Han var såå himla lugn men utan att vara trött som sist. Vi kom fram i god tid så vi alla hann vila och äta lite innan start. Hann även se hela första klassen. Perfekt!
 
Mamma gick med Bulan medan jag gick banan. När jag väl hoppade upp började jag trava och galoppera ganska direkt för att känna hur han kändes. Han kändes lugn men pigg. Perfekt det också! Lika så på framhoppningen. Är så stolt över hans uppförande! Han hade bara fokus på hinder och ingen annan häst var läskig. PERFEKT! Hoppar som vanligt inte fram så mycket då jag bara red 95cm. Så hoppar bara med någon höjning på räcke o oxer. Väl inne på banan stod jag still medan ryttaren före red banan. Sedan såg jag till att ta hyfsat god tid på mig (Kan ta många fler sekunder fortfarande..) 1-8 var riktigt, riktigt bra! Åttan var jag lite nervös för då det var en oxer med hyfsat tajt snett igenom och ganska tajt till väggen efteråt. Men när jag väl klarade det så hade jag varken ork eller glöd uppe. Det var som att jag redan tyckte att jag vunnit. Men framför allt var energin i benen slut. Så efter hinder nummer 10 tog det slut . Ganska typsikt då det inte var många hinder kvar. Men alltså jag känner bara att utvecklingskurvan går åt rätt håll och jag är förbannat nöjd ändå! Synd bara att jag inte kunde vara där hela helgen då de var perfekt med klasser för oss. Men skit samma. Inte så himla länge kvar nu tills vi har en banträning och sedan tävling på hemma plan. Längtar ihjäl mig!!
 

Så himla glad jag är för din skull!! En sån härlig lyckokänsla efter en tävling, ja det är bland det bästa resultat man kan önska sig :D Så himla roligt!!




Kom ihåg mig?