Söndag



 
Alltså vilken morgon!! Klev upp vid sex för att åka till stallet. Bulan bjöd på en skittråkig ridtur till en början. Började småtjaffsa flera gånger. Så jag valde att rida lite på en åker borta i skogen. Och jääävlar vad fin han va! Vi har tränat lite dressyr och hoppning i helgen och det här satte ju bara pricken över i:et. Riktigt bra tryck i bakkärran, öronen spetsade framåt och superenkel att göra mindre volter på ibland. Han var verkligen med på allt! Gav mig ganska snabbt då det inte var "ridbana" vi skulle vara på idag. Sedan skrittade han hem väldigt nöjd! Fattar inte varför han ska tjaffsa när både han och jag blir på bra humör när det går bra. Men aja!
 
I fredags hoppade jag lite för mamma. Stod en del hinder framme som låg på typ 80-90cm. Så jag hoppade rund på lite längre olika banor bara för att träna på att hålla bra galopp mellan flera hinder. Mamma skrek på mig som aldrig förr "TA TILLBAKA HONOM". Han blir gärna lite lång och drar iväg efter hinderna då det är betydligt större yta ute. Men i slutändan är det helt klart till en fördel att han får bättre sug.

På lördagmorgon tränade vi dressyr för Ida och han kändes väldigt fin. Vi fick jobba lite slänkelvikningar för att minska och öka voltens storlek. Även lite tempoväxlingar i galopp. På kvällen åkte vi hela familjen till Mickelsträsk för supergodmiddag och årets första kubbmatch. Förövrigt sämsta matchen någonsin. Extremt nära flera gånger så att klossarna svajade men ramlade nästan aldrig. Tillslut vann dessvärre motståndarna. 
 
Nu däremot väntar jobb 10-17 och sedan en lugnkväll. 
Ha en fin söndag allihop!



Kom ihåg mig?