helgen.

 
Bulan fick sova på Hippo fredag till lördag. På fredagkväll blev de ett lättare dressyrpass innan min kusin Emmy fick hoppa upp och rida. Hon är så jäkla duktig trots sina få år i nacken och som annars rider ponny på ridskolan. Men tackvare hennes mjuka och stadiga sits så funkar de klockrent. Bulan lyssnade jättefint även om han blev lite pigg när vi la fram travbommar och sedan en galoppbom. Ser ni hur glad han ser ut? Jag tror faktiskt att han kände ett ansvar och sen också nöjd över att Emmy egentligen inte gör så mycket mer än vad man behöver. 
 
På lördag morgon klev jag upp tidigt för att hinna skutta lite innan ridhuset skulle fyllas. Men skenet bedrar och plötsligt skulle alla rida mellan 8-9. Tur nog många hoppare så några små språng blev de. Gör ett nytt försök nu ibörjan av veckan på en förhoppningsvis lite lugnare häst. Eller framförallt kan jag själv hålla mig lugnare.
 
Idag däremot har jag och Bulan skrittat på i den isiga skogen en sväng. Går inte att göra mer än så.. Sedan for jag och mötte upp pappa på stan innan jag och Johanna tog en riskfull 8 km runda. Gick oväntat bra ändå.



Kom ihåg mig?