Bulan idag!

 
 
Hej igen!
Jag kan ju inte lämna er oinformerade efter förra inlägget så detta är vad som hänt sedan sist..
 
Bulan hade som sagt jätte ont fre-lördag. Staplade sig fram och fick mutas för att gå. Det var såklart jobbigt att se så vi ringde vet och hon kom på söndag fm. Hon tyckte såret såg fint ut (stygnen lossnade ju direkt..) men det var lite ytligt smuts. Så han fick smärtstillande i fyra dagar och antibiotika i fem dagar. Så nu känns han betydligt mer som sig själv. Han får ha boxvila ute (vi stänger in han i sitt nya, fina, stora vindskydd. Han får egentligen röra sig fritt men absolut inte busa.. Risken att han sliter upp såret är då för stor.. Istället så har han promenerats 3-4 gånger om dagen. Har stallägarna att tacka för lunchprommisar. Jag är även glad att mamma har jobbat som skjuksköterska så hon tar hand om såret och har även gett honom det gigantiska antibiotikasprutan. Även om jag vet att hon inte gillar de så har hon gjort de mycket bra! Bulan har även stått som ett ljus även om det syns på han att det inte är skönt.
 
Nu har vi givit sista givorna medicin. Mamma klurar på lösningar för att hållla såret rent. Alla typer av plåster vi provar sitter tyvärr dåligt så när han ligger/rullar inne så kommer de in skit... Nu däremot kommer vi kunna gå ca 2 promenader/dag men på ca 15-20 mintuter. Så jag hoppas verkligen nu att såret får läka fint och att provsvaren är positiva! Ni får fortsätta hålla era tummar! 



Kom ihåg mig?