Jag gjorde det!!

Vaknar denna morgon med ett galet leende på läpparna. Jag har gjort livets första halvmarathon. Men jag ska ta de från början.
 
Jag och pappa var på plats ca 10.30. Det var två startgrupper och vi startade i den andra, dvs 11.07. Jag måste erkänna att jag var rätt nervös. Men mest för att jag skulle få riktigt ont någonstans och tvingas avbryta. Men hur som. Det var roliga minuter innan med sång, genensam uppvärmning till lite hög härlig peppmusik. Solen sken och det var riktigt bra stämning! Så blev tillslut klockan 11.07 och vi var iväg. Det började med en nerförsbacke direkt vid start. Men jag tog de extremt lugn där. Sedan var fanimig första 12 km väldigt mycket uppåt. Lite ner ibland men totalt en ganska bra stigning.. Så benen blev tunga lite för fort! Efter 12km väntade mamma och följde med en bit för peppning, vatten och gel. Därefter kom sedan en längre, inte så brant nedförsbacke. Så det var den vilan innan vi skulle upp på berget. Med tanke på hur tunga benen var så var det bara att inse att det bästa vore och gå. Jag tappade knappast tid på det och jag slapp mjölksyra. Väl uppe väntade sedan ca 1km nedförsbacke igen och då lät jag benen rulla på innan vi hade sista 3-4 km kvar till mål. Då var de riktigt jävla tugnt! 
 
Sista biten var väl hyfsat platt med lite uppför sista 2. Där gick de riiiiktigt långsamt! Men när 200m skylten kom så kom de sista krämen och jag satte in ett högre tempo. Sista 100 presade jag ut de sista och var i mål på 2.05.59. Det är alltså ett 6 minuters tempo hela vägen i snitt och de ska jag var väldigt nöjd med! Vilket jag är! 
 
Det var ett riktigt jävla jobbigt lopp men med mer intervaller, backträningar och några fler långpass så hoppas jag på att orka jogga hela vägen. Så jaa, trots att det där och då var döden så vill jag göra det igen! Dessutom var det jätte trevligt runt banan. Fint område runt sjön och massor med folk överallt som hejade, peppade, skrek, tutade. Dessutom några som stod och sjöng och några som ställt ut sin vattenspridare.
 
Känner dessutom att jag nog ska anmäla mig till Umeälvsloppet som är om två helger. Det är "bara" 17 km och med endast en hyffsad backe. Den känns som en baggis jämfört med detta. Men vi får se. Måste ge kroppen en lugn vecka nu för att komma ikapp! 
 
 

Så jävla grymt jobbat!!! 😃👍🏻

Svar: Tack Johanna! 😃
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?