dressyrtävling idag.

Åhh, är så himla besviken och revanch sugen.. igen!! Han har ju varit så galet fin på träningarna och senaste veckorna men jag tror att det har sin förklaring. För ni kan ju gissa vad som hände igår.. fredagkväll? dagen innan tävling? ..

Jag hann gå halvvägs från hagen när jag ser i ögonfrån att han rör sig orent. Slänger direkt ett öga på hoven (alltså den dåliga av dem) men skon sitter där. Tittar på den andra och ser ingen tåkappa.. Men ser ju skon på yttersittan. Tänkte snabbt att tåkappan kanske bara lossnat men lyfter hoven och får en smärre chock för vad han lyckats med.. Dessutom var han väldigt varm och lite svullen över kotan. Ringer Camilla (hovis) som först inte svarar. Ringer mamma som börjar packa ihop verktygslådan.. Men sedan får jag svar av Camilla som släpper allt och framförallt sin fredagkväll för att komma akut till stallet. Han har alltså trampat loss skon på insidan av hoven. Helt å hållet. Sedan trampat tillbaka den med vikta sömmar osv. Och vart tåkappan var..? Jo, inne i hoven.. Som tur var så var den precis i kanten till lamellen. Hon skodde om och snabbt var både värmen och svullnaden han fått puts veck. 
 
Så idag var en chansning. Var inställd på att han förmodligen fortfarande skulle halta. Inte av smärta men för att han tar lite för lång tid på sig ibland till att faktiskt känna att det inte gör ont längre. Men idag fanns ingen hälta alls så vi körde. Men med lite för dålig tävlingsinställning. Jag vet att jag hade kunnat sååå mkt bättre men jag slarvade så med min ridning. Men trots flera STORA missar, lite spänd häst och en ryttare som studsade högt i sadeln. Så klarade jag mitt mål. Vilket var att göra ett personbästa. Några små decimaler men vi klarade det och fick 57,167%. Jag tror att det var min förbättring av vägarna som gjorde att jag ändå fick en ok procent. 
 
Bjuder på dagens ritt. Tror ni kan se de stora missarna själva. No word are needed, haha!
 



Kom ihåg mig?