Träning för Erik Berggren

Hallådär. Har typ vaknat upp från dom döda nu.. Är helt slut efter träningarna i helgen. Somnade en timma i soffan när jag kom hem. Men är väl lite piggare efter lite att ha fått i mig middag.  Bulan har varit taggad som vanligt men lite svår att få ihop. Dressyren har varit lite för låg prioriterad sedan tävligen tror jag. Så jag har fått vara väldigt stark i sitsen. Mer än vanligt alltså! Erik tror även att jag börjar sätta mer tryck i honom och då blir det lätt att man till en början får lite mycket i handen. Har varit med om detta tidigare och det slutar alltid i något bra. Man får ta trycket först och sedan jobba på att lossa i handen. Men nu är det helt klart ett dressyrpass som behövs! Men det har inte gått dåligt för de. Jag sitter här med ett leende som alltid!
 
Igår jobbade vi med lite bomma och cavalletti som kontrollhinder före och efter enkelhinder. Idag gjorde vi mer bana. Många långa vägar då det är dags att vänja om sig för utomhussäsongen då det automatiskt blir mer utrymme, större distanser och inte lika trångt. Tror det kan va till fördel för oss då jag behöver lite extra tid mellan hinderna. Igår tycker jag han var jämnbra hela tiden och idag började vi lite halv krasst. Han ville gärna ta för stora galoppsprång och jag var inte tillräckligt konsekvent. Men efter att ha fått ett stopp så snappade jag upp mig. Därav tjatar han på takten, galoppen och balansen. Bulan tar gärna stora steg och det blir så svårt att få bra språng då. Därför behöver jag helt enkelt bromsa upp lite men vara stark i sitsen så att han sätter sig mer på rumpan. Är väldigt nöjd med slutresultatet! Sista banan är jag skit nöjd med. Dock red jag lite dåligt på sista bågen  så vi var på väg rakt in i vänstra hinderstödet. Tryckte till med vänsterskänkelt och han ställde upp på de, bäst som han är! Gjorde om de sista tre och då var det klockrent!! 
 
Nu däremot blir det filmmys med världens bästa sambo! 
 



Kom ihåg mig?