Hoppträning igår

 
Igår, tisdag, stod det som vanligt hoppträning på schemat. Bulan kändes fortfarande superfin efter helgens dressyr. Han hade ändå bra tryck men var väldigt mjuk i munnen. Eftersom att många ska tävla i helgen så körde vi en bana. Vi började med att hoppa fram på ett räcke och höjde tills alla var nöjda. Sedan lika, fast andra varvet, på oxer. Därefter körde man den höjd man ville. Jag valde 95cm. Bulan kändes helt med på noterna, förutom att jag inte riktigt får med han i svängarna. Vet inte varför faktiskt! Nu tänker jag inte börja träna omhoppningssvängar så det är ingen fara. Men det är ändå något vi måste börja träna lite smått på. 
 
Det här med att komma i rättavsånd är fan så svårt. Jag är dock glad att han verkligen ställer upp och är med trots att jag kommer lite halvers ibland. Men det är något jag måste träna mitt öga mycket mer på!

Har följt dig som du vet under en lång tid, sedan Mio :) Och vilken otrolig skillnad ni är som ekipage nu, du och Bulan ! Ser otroligt samspelt och mjukt ut, ni går från klarhet till klarhet :) Lycka till i helgen :)




Kom ihåg mig?