Dressyrdebut i LB:2

Så var min och Bulans debut gjord och jag är faktiskt nöjd. Ska ta det från början.Efter att Emma varit supersnäll och knoppat Bulans man och mamma fixat mitt hår, så började värma upp. Han skrittades fram ordentligt innan vi började värma upp. Vi jobbade i skritten ganska länge också innan vi körde på i trav och galopp. Vi jobbade med diagonaler och på att jag skulle få med honom i svängar osv. Han kändes riktigt, riktigt fin! Helt klart bästa dressyrpasset för oss. (Förutom då jag har haft uppvärmingshjälp) Så innan jag gick ut på banan så sa jag till mamma " Nu spelar det ännu mindre roll hur det går på banan, det här är en vinst i sig!"
 
 
Väl på banan tog vi två varv runt dressyrstaketet. Helt plötsligt tycker Bulan att hela banan var jätte konstig. Blommor, litet staket, bokstäver hit o dit, och .... ett bord med en duk på och människor som sitter där!!!!" Jag gjorde mitt bästa med att ignorera. Det var inte så att han kastade sig hit o dit men han spände sig och struttade. Väl in på banan blev han ännu skumpigare att sitta på och lyssnade inte lika bra för hjälperna. Sen är ju jag lite väl slarvig med vägarna tyvärr och när sen närgaloppen var klar så var det som att jag andades ut och tänkte "nu är det bara ökning, halt och sedan avslutet. Så jag trallade bara på tills jag hörde visslan .. "Du glömde halten".. Men vafan!! tog tag i han.. Inte för att han blev så påverkad men jag tror han trodde att han gjorde fel.. Vände iallafall om, gjorde om och gjorde rätt. Och sedan gav jag honom massor mer beröm. Jag var slarvig och han var spänd. Men vet ni. Trots att resultatet visade 56,8% så slutade vi på en 17e placering av 30. Det tycker inte jag var fyskam! 
 
Det här gör vi om och gör det bättre! Bjuder på filmen med stor eftertanke. Men vafan, man måste ju bjuda på sig själv!
 
 

Tummen upp :D




Kom ihåg mig?