Stallflytt!

Hejhallå!
Det är så mycket som hänt nu så jag hinner inte riktigt med. Men nu känner jag mig återhämtad från loppet och magen verkar inte göra ont längre. Så... I söndags flyttade vi alltså Bulan till Stöcke. Vi släppte honom direkt i hagen och gjorde kanske en stor tabbe. Man kan stänga av mellan hans vinter och sommar hage men vi hade det öppet. Vilket gjorde att när kompisarna i hagen började spänna upp sig så slutade det i full galopp fram och tillbaka. Ingen stress eller några öron bakåt, bara ren och skär lycka! Men efter nån vända kändes det dumt pga av skaderisken så när dem var nere i varsin vinterhage så stängde vi för. Problemet var bara att Bulan missade den detaljen så han sprang rakt igenom... Därefter lugnade dem ner sig. Ingen skada skedd egentligen förrutom att Bulan tappade skon någongång mitt i allt..
 
Vad vi vet så har dem i fortsättningen stått lugna. Bulan har ätit och druckit och även rullat sig i boxen. Så igår när vi kom till stallet efter middagen så kom hovis och slog på skon. Sedan for jag och Johanna ut och red i en liten del av alla skogsvägar. Det var tänkt att vi skulle ta en lugn sväng och Bulan var iof väldigt snäll och inte ett dugg tittig på allt vi såg. Tills vi hade galopperat en bit och Johanna glömde meddela att det är en bro där. Så Bulan pallnitade och jag åkte av. Hehe! Inte lätt när man ridit samma väg flera gånger, då glömmer man såklart bort att det är en bred lite bro där mitt i allt. Men jag tog mig alla fall upp igen och sedan red vi en bit till. På väg hem blev Bulan gaaanska taggad och ville inte alls galoppera på lugnt. Men det är väl inte så konstigt. Vi båda tycker det är superkul att äntligen få fara ut och rida med någon i skogen! Jag tror verkligen att detta kommer bli bra! Nedan ser ni de sista bilderna som togs på Stall Gran och sedan de första på Stall Persson.
 
 



Kom ihåg mig?