Klubbtävling

Idag hade vi en klubbtävling på Hippo. Jag och Bulan var såklart med i dagens högsta klass på 90cm. Trodde att jag gick ut hyffsat i tid då det var många tävlingsdebutander som fick god tid på sig ute på banan. Men såklart, när 90in startade så var det kanske fler rutinerade som startade. Jag skulle iallafall precis börja galoppera då jag skulle in på framhoppningen. Inte jätte sen men ändå sen. Så jag galopperade några varv och hoppade sedan lilla hindret två gånger. Skrittade några steg och körde sedan på räcken. Då tände han till ordentligt! Blev väldigt pigg, skuttade till ibland, ryckte så fort någon kom nära osv. Men fick ändå till bra språng och kände mig nöjd och bestämde mig för att det skulle gå bättre på banan för han var varm, igång och taggad. Så väl på banan andades vi i lugn och ro medan ekipaget innan red och tog sedan bra med tid på oss i galoppen innan vi styrde på första hindret. Checkade av gas och broms ordentlig för en gångs skull för att inte bara tro att bromsen skulle behöva funka (har en tendes till att glömma något av det beroende på hur hästen kändes inne på framhoppningen).
 
Sedan kändes faktiskt hela banan superbra! Galoppen var jämn, och han lyssnade väldigt bra även om han var väldigt pigg och tyckte det var så himla roligt! Men jag kom ut, svettig, glad och fantastiskt nöjd över både mig själv och hästen.
Film finns att se på min facebook!
 



Kom ihåg mig?