Helgen som varit

             
 
 
Kanske dags att skriva några ord om helgen som varit. Allt har gått så fort och jag har varit i stallet från ca 8-22 torsdag till söndag. Datorn har helt enkelt vilat. Tävlingarna har gått hur bra som helst och vi har inte fått ett enda klagomål. På bloggar, i tidningar och och instagran/facebook, har vi fått läsa av bland annat Malin Baryard-Johnsson att vi ordnat en välordaniserad tävling. Detta är såklart jättekul och jag hoppas att vi i fortsättningen kan ha fler av det större tävlingarna. 
 
I torsdag fick Bulan sig ett pass i lilla ridhuset innan Maria kollade våran sadel. Fick väldigt glada besked om att Bulan växt nästan en hel storlek och byggt på sig bra med muskler. Känns ju himla bra! Dock betyder detta att sadeln är för trång. Men till en början har ABnian fått ta med sadeln till Piteå för att bredda den lite. Så förhoppningsvis får jag tillbaka den idag. Sen vår vi se om vi behöver köpa en ny sadel snart. Men förhoppningsvis kan han gå med samma ett tag till.
 
Igår tog jag och Bulan en prommis till Stöckes ridbana (tog ca 20 min) för att longera där. I skritten och traven bär han om sig själv bra men i galoppen han har svårare för att slappna av och bära sig fint. Jag skulle nog behöva hjälp då jag vill ge han bästa förutsättningarna. Så om någon kunning vill hjälpa mig någon dag skulle jag inte tacka nej. 



Kom ihåg mig?