Godmorgon.

 
Godmorgon. 
Kickar igång min dag med favorit frukosten. Tisdag betyder jobb 10-18 och sedan snabbt iväg till stallet för att åka md Bulan på hoppträning som börjar 19.30. Det har funkat tidigare, får se hur det går nu när hästen står längre bort. Hoppas verkligen jag kan byta mina lediga dagar snart så att jag kan vara ledig på tisdagar istället för torsdagar. Det funkar som det är nu men jag hatar att stressa. Skulle vilja hinna mer emellanåt! Helst slippa äta middag i bilen också...
 
Igår for jag ut till stallet efter jobb och middag. For ut och red till en åker, tar ca 10 min dit. Han kändes väldigt fin! På vägen hem, när vi kom ut på vägen som man följer en bit, blev han fruktansvärt rädd för något. Kände hur hela han blev dubbeltså stor och började studsa på stället. Tog inte lång tid så stod han mitt på vägen, som tur var ingen bil. Men så fort han stod lite stilla så hoppade jag av. Ska han hoppa ut framför en bil så får han hoppa utan mig.. Men jag fick ut han på kanten igen och försökte lugna honom men han var helt blockerad. Fick honom hem efter ett bra tag. Utan att ha någon aning om vad han såg, hörde eller kände lukten av. Väl i stallet lugnade han ner sig då de andra hästarna kom in. Men han var aldrig helt avslappnad när jag for.. 

De är ju grisar precis i dungen vid vägen, han kanske hörde dem?

Svar: Jaa, kan ju varit det.
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?