Ridlektion



Ja, som tur var så red jag inte lektion med hästen ovan. Är han min? Är det vekligen han som jag älskar att rida? För just nu ser det mer ut som en latmask.. haha! Näe, alltså han trivs helt enkelt lite för bra i sin hage. Jag är helt säker på att jag kommer våga ha honom ute hela nätterna när de blir varmare. Han känns mer än stabil. Som tur är så är han inte densamma att rida. Men de är därför jag köpte honom! 
 
Ridlektionen idag gick ok. Red Lucifer för första gången och han var inte alls vad jag var beredd på. Trodde han var en seg kloss och att jag skulle få rida allt jag kunde med benen. Men det var heelt tvärt om. Han var inte alls seg utan krävde istället otroligt stadig och stark sits för att kunna sitta emot. Det var suuper träning för mig! Dock hade jag inte riktigt stykan i sitsen och fick istället lite mer i handen. Men jag är ändå glatt överraskad. Ingen häst jag föredrar men det var roligt ändå! De bästa var kanske ioförsig att vi fick rida ute och att solen var framme. De är enorm lycka bara det! Hoppas vi har hoppträning ute imorgon också, vore så fantastiskt roligt (även om det regnar! fast då kan ni strycka "fantastiskt"). 



Kom ihåg mig?