markarbete

Idag stod markarbete på schemat för Bulisen. Gjorde samma övning som på hoppträningen i tisdags. Enda skillnaden var att jag hade lite tisbrist och var själv (typ själv på hela Hippo också) så jag drog bara fram tre bommar och sex sockerbitar. Stegade 21m emellan de tre bommarna. Så väl på häst började jag med att värma upp honom i alla gångarter. Då kändes han faktiskt rätt fin och det var gigantisk skillnad sedan sist. Har förresten fått hem nytt träns nu (visar sedan) med remontnosgrimma så de kan vara den som visar skillnad också. Sedan började jag med att hoppa lite på volt och snett över mittenhindret (som en åtta typ). Sedan hoppade jag hela linjen. Först på 7 galoppsprån emellan för att känna att jag verkligen fick tillbaka honom och sedan red jag på 6 mellan och då kunde jag egentligen bara rulla på. Sedan jobbade jag honom yttligare lite i galoppen innan jag avslutade. 45min "intensivt pass" och vi båda blev rätt svettiga, men oj vad kul det är. Att vara på Hippo en fredag/lördagkväll, ensam i ridhuset(händer kanske inte alltid men oftast) och sedan skruvar man upp musiken lite i ridhuset. När ridpasset också går bra så är det verkligen såå himla roligt! Förresen så stog Prinsen heelt stilla medan jag tog bort bommarna. Enda steget han tog var de så att han kunde se vart jag tog vägen, dvs in i hinderförrådet.
 



Kom ihåg mig?