2XU löpartights.

 
Har nu testat dessa tights några gånger när jag sprungit och kan konstatera att jag aldrig vill springa i vanliga tights mer! Att jämföra vanliga tights och kompressionstights är som natt och dag om ni frågar mig. Tänk att jag tidigare hade mjukisbyxor.. Men så här är det ju, man vet inte förrän man provat. Jag hade mjukisbyxor läänge innan jag köpte träningstights på H&M. Bara för att jag sett att många började ha det. Tills jag fick ett par från Stadium av mamma och pappa i märket SOC. Insåg då en stoor skillnad på matrialet och framförallt kvaliteten. 
 
Men för bara nån vecka sedan beställde jag ett par 2XU löpartights som ni vet och jag är sinnessjukt nöjd. Kompression ger en grym känsla när man springer. Nu när jag springer med "vanliga" så känns det som att benen "faller isär" medan kompressionen håller allt på plats samtidigt som du har full rörlighet. Detta gör ju i säg att du får en bättre känsla och vill springa mer. Dessutom ska kompression öka blodcirkulationen, vilket i sin tur ökar förbränning, minskad träningsvärk osv. Om det sedan är ett hållbart matrial vågar jag inte vara på ännu då jag inte haft dem tillräckligt länge. Men jag kommer helt klart önska mig de långa tightsen i ev julklapp eller något. 
 



Kom ihåg mig?