Dagen är kommen

 
Dom senaste dagarna har en viss oro hunnit i fatt mig. Den har slingrat in sig i lyckan. Jag försöker intala mig att jag kan bara göra mitt bästa. Kan inte göra mer än så. "Men tänk om vi haft fel, han passar inte mig." "Tänk om han hatar oss, och blir någon helt annan." Eller den tanken som går mest.. "Tänk om han bara bli skadad, så får vi ta bort honom också." Det är inte konstigt att jag är rädd. Men det får man vara. Utan att bli överbeskyddande och utan att låta de hindra. 
 
Idag kommer våran nya häst. Jag är så spänd och förväntansfull. Nu ska jag släppa alla negativa tankar. Bara vara här och nu med realistiska mål för framtiden. Inte tänka på vad som kan hända. Bara vad som ska hända. Inte heller tänka om det händer. Jag ska inte heller tänka "det går för bra nu, snart kommer de säkert vända".. För vet ni. Det blir som man har tänkt sig. Jag förväntade mig att något skulle hända med Raspen för att allt gick "för" bra. Å ni vet ju vad som hände... 
 
Därför ska jag bara tänka framåt från och med nu. Nästa vecka ska jag sätta upp långsiktliga mål och några delmål får komma lite senare när vi kommit igång. Men jag vet vad jag vill och dit ska jag nå. Oavsett vad! Jag vet att många har tvivlat på mig och jag har fått höra att jag aldrig kommer någon vart.. Men det är så jävla fel. Det kanske har tagit längre tid. Men nog fan har jag utvecklats. Men nu kanske jag äntligen hittat en häst som verkligen kan få mig att visa mina starka sidor. Jag passar inte på sega hästar, men har alltid ridit dom. Nu släpper vi fan sargen och kommer in i matchen. Välkomnar Batterhorn W till familjen och hoppas på en fantastiskt rolig och lärorik tid!

Vilken härlig dag i dag ! :D Är så glad för er skull! Ska bli roligt att få träffa den nya sötnosen :D

Svar: Tack så mycket Åsa!Och tack för att du alltid skriver så härliga och peppande kommentarer. Det värmer <3
Elin Magnusson

Vilken underbar inställning. Lägg allt på hyllan och gå vidare.Fortsätt så. I dag kommer "Prinsen"

Vilken fin häst!!
Hoppas resan hit har gått bra och jag är lvertygad om att ni kommer passa ihop!:) Släpp alla negativa tankar!:)

Svar: Tack Johanna!! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?