Slappardag.

 
Idag har varit en riktig slappardag. Varit i stallet hela förmiddagen. Bulan fick en kortare skrittur med lite jogg emellanåt. Därefter klippte jag hans man och svans innan han lite senare fick sig massage av en tjej som mamma hade fått kontakt med. Jätte duktig tjej! Han var fin i kroppen men hon rekomenderade att jag skulle massera ryggen före och efter ridpass för att värma upp och underlätta att bygga ryggmuskler, vilket han behöver! Dessutom visade hon mig vilka strechövningar man bör göra. Jag och mamma strechade både Mio och Raspen tills folk kommenterade att man aldrig kan strecha ut en häst då den väger så mycket mer. Men vet ni, det är mer så att man aldrig kan strecha en muskel så hårt att den går sönder. Även om man kanske inte lyckas strecha hästen så bra som man kan strecha sig själv. Så kan man iallafall lära känna hästens kropp och ev märka om den helt plötsligt en dag är jättestel eller visar någon typ av smärta som man inte kan känna då man rider. Så nu kommer jag gå tillbaka till att strecha regelbundet. Vet inte om Bulan fått massage tidigare men han stod snällt men inte hundra avslappnat. Men jag är säker på att han kommer slappna av bättre från början redan till nästa gång. 
 
När jag kom hem åt jag lunch, tog fram lite glass och såg några avsnitt av Gossip Girl. Nu väntar snart middag och ett möte på Hippo angående Wolksvagen Grand Prixen som vi fått äran att arangera på Umeå Ryttarförening i år (vilket är hur coolt som helst även om jag själv inte kommer tävla). Sen tänkte jag åka till världens finaste pojkvän!



Kom ihåg mig?