Ridlektionen igår

 
Igår stod hoppning på schemat och jag fick rida "Sillen". Har bara hoppat honom en gång tidigare och jag tror faktiskt det var första gången jag hoppade en storhäst om jag inte minns helt fel. Så det var längesedan iallafall. Har däremot ridit honom i dressyr några gånger och tyckt att han känts fin men med tanke på hans rörelser kanske inte tyckt att han känns som en passade häst att hoppa med, inte för mig. Men vi började med att hoppa tre småhinder med ett galoppsprång emellan. Där kändes han helt ok. Sedan hoppade vi några linjer och bågar med räcken och oxrar. Där fick jag väldigt dålig känsla och visst bara att jag hade bra galopp när vår ridlärare sa det. Han hoppade några okej språng men några mer elller mindre rakt upp och ner. Gissar att jag får rida honom nästa gång också, som är sista gången (hoppas dock på att få ha GG men så tur ska vi väl inte ha.. hehe). Isåfall behöver jag lite mer tryck för att kunna mjukna mer sista galoppsprången innan. Nu däremot laddar jag upp för hoppträning med min egna fiina. Måste bara jobba några timmar först!



Kom ihåg mig?