En ännu längre dag i stallet.


Gammal bild på Gerry..

Dagen i stallet blev tyvärr lite längre än väntat idag då jag fick ringa vetrinären. Inte till min egen utan till lilla Gerry. Efter två timmar kom vetrinären och kunde konstatera att han har fång.. Lillgubben är verkligen dålig! Så ni får vara med och hålla tummarna att han tillfrisknar snart! Ägaren är tyvärr i utlandet men allt löste sig bra ändå. Jobbigt för henne dock att hon ska vara "fast" där nu när ponnyn är sjuk. Men som sagt, det löser sig bra ändå. När jag vetrinären åkt och vi fixat sjukhage osv. Så red jag bulan, mockade osv. Åkte till stallet tio och kom hem fem. Som tur var så kom Tomas med lunch åt mig, hade ju dött annars! Nu har jag även fått i mig middag och väntar på mammsen som ska färga mitt hår, det är verkligen på tiden!
 
 
 
 

Å nej inte fång!
Håller tummarna att han bara har en lindrig å blir frisk!

Nej Gerry :(
Hoppas han blir bättre snart! Du mer än gärna höra av dig om de skulle bli värre eller bättre (:

Svar: Ja jag tänkte faktiskt på dig igår Johanna, att jag självklart skulle höra av mig om det skulle gå så långt att... ja, att Marita måste ta bort honom. Men det tror jag inte, han kämpar på! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?