Bulan just nu..

Mamma var jättesnäll och fixade morgonen i stallet imorse så jag tog sovmorgon. Blev dock helt chockad när jag insåg att klockan var halv elva. När fan hände de senast? Hoppade upp ur sängen, gjorde brunch till mig och Tomas och kastade mig sedan ut på solstolen. Molnen kom fram lite senare så då åt jag igen innan jag for vidare till stallet. 
 
Tyvärr ser Bulans hov inte speciellt bra ut just nu.. Sedan han trampade av sig den på en ridtur för flera veckor sedan har vi haft problem. Efter banträningen bestämde jag och mamma att det måste bli uppehåll av hoppning nu ett tag. Känns såklart supertråkigt men ju tidigare vi kan få hans hovar att bli fina, desto snabbare kommer vi kunna komma igång ordentligt! Så imorgon passar vi på att vaccinera honom och sedan får han ta det lugnt nästa vecka. Mest skogsturer och några lättare dressyrpass. Vill ju gärna hålla igång honom då jag är rädd att ju mer överskottsenergi han får desto högre risk är det att han slår upp hoven ordentligare. Vår hovslagare är ledig till på fredag och så fort hon kommer hem ska jag fråga om vi inte ska skaffa boots med sula. Dvs en "sko". Kanske det kan vara ett alternativ... Eller har ni några förslag på hur jag kan få hans hov att läka? den är ju alltså trasig på insidan. Barfota är tyvärr inte heller ett alternativ då han har så mjuka och ömma hovar..

Om han har sköra hovar borde ni verkligen testa Enzion. Har haft det några omgångar på Amir och han har haft jättebra och starka hovar :)




Kom ihåg mig?