Backträning!



Idag stod backträning på rödberget på schemat igen. Jag var så otroligt otaggad och dessutom misstänksam att jag börjar känna av fökyldning (Tomas har varit förkyld nu ett bra tag så man går helt enkelt och funderar över när jag ska bli smittad). Men så kände jag att "nääe nu måste jag pressa mig själv och se om det är LatElin som är framme eller om jag håller på att bli sjuk. Så jag gav mig ut. Mötte Johanna halvvägs och joggen kändes seg. Hade jag varit själv hade jag nog gett upp. Men nu fanns ingen återvändo. Som tur var så var Johanna taggad och ba "nu kör vi hela vägen upp". Så vi tände till och började jogga uppför. Tog mig längre än vanligt men inte hela vägen. Så körde vi varv nummer två och då var endorfinerna framme och jag var taggad på riktigt. Så upp för backen igen.. Och vet ni, iprincip hela vägen kunde jag jogga upp. Det tog tvästopp när den lättaste biten var kvar.. Men jag var riktigt nöjd ändå. För nu börjar jag hitta tekniken. Det är nämligen rätt stora stenar i mitten av backen. Det gör att där blir det som att ta stora trappsteg rakt upp. Men nu börjar jag lära mig var jag ska sätta fötterna och hur små steg jag måste jogga för att orka längre. Så vi tog faktiskt en extra runda lite kravlöst. Då orkade jag ungefär som första varvet. Tåls att säga att Johanna sprang hela vägen upp alla tre gånger. Men jag känner mig själv bäst och jag verkligen nöjd med mig själv. Nästa gång springer jag heela vägen upp minst en gång. Sen är det dags att börja klocka och kunna ta aningen längre och snabbare steg. Men oj så mycket roligare det är när man får resultat. 



Kom ihåg mig?