Varför finns mardrömmar?

Alltså jag får för mig att alla drömmar bygger på något. Ett standar exempel är perioder då man är stressad och drömmer att man försöker springa men inte tar sig någonstans. Men finns det fler sånna exempel? Nattens drömmar slog alla gränser jag har. Jag känner knappt för att lägga mig ikväll då jag hade sån fruktansvärd mardröm inatt. Alltså, jag har drömt mycket sjuka drömmar men detta slog fan allt. Tänker börja med att återigen säga att jag haft en sån bra uppväxt man kan ha, mina föräldrar är dom bästa man kan ha. Genomsnälla, vill alltid vårt bästa, kan såklart säga ifrån men ger all kärlek dom kan.. Ni förstår. Jag har aldrig heller varit mobbad, inte varit med om något tragiskt i familjen, varit med om något jätte jobbigt själv.. Ja kan inte klaga på något! Jag har även slutat se skräckfilmer för att jag vet att det inte funkar för mig, tyvärr. Men inatt hade jag en evig dröm som aldrig ville ta slut.. Jag tänker inte gå in mer på den än att kortfattat säga att mamma och pappa skulle skära ut mitt hjärta medan jag var helt vaken. De finaste jag har vill mig något så fruktansvärt.. Alltså jag får tårar i ögonen när jag skriver detta för jag hoppas ni alla vet att jag inte har någon rädsla för mina föräldrar eller någon annan. Men vart i helvetet kommer detta ifrån..? Drömmen fortsatte och det var även andra som höll knivar mot mig.. Drömmen var lite flummig men när jag vaknade så gjorde jag precis som jag alltid gör när jag haft jobbiga drömmar.. Tänker på en stor vacker äng som jag och en vit häst galopperar över barbacka. Allt är fint och jag vägrar tänka på mardrömmen, dels för att glömma drömmen och för att försöka somna om. Det brukar funka bra och funkade även inatt. Men alltså, på riktigt!!! Jag vill aldrig drömma såhär sjuka drömmar igen.. aldrig!!! 



Kom ihåg mig?