Träning för Erik Berggren

Alltså jävlar i mig vad jag tycker om min häst! 
 
Igår tränade vi på att få tillbaka hästarna. Vi började med travbommar och red sedan travbommar - skritt - travhinder och sedan tvärt om andra hållet. Har lite svårt med travhoppningen ännu. Första gången hängde jag väl inte alls med (och det var det jag fick på film) men sedan blev de en aning bättre. Därefter blev det två kryss som man skulle rida sex korta galoppsprång på. Därefter byggde vi på med andra hinder. Bland annat en serie som även den var trång. Så fick verkligen träna på att sätta han på rumpan. Väldigt nyttigt för oss! Hade en sådan grym känsla genom hela passet även om vi såklart kom konstigt nån gång så var passet överlag klockrent! Idag byggde vi på en bana och hoppade mer hinder blandat med några små hinder. Till en början fick jag inte riktigt flyt. Han ville gärna springa och jag fick inte riktigt till en bra galopp. Men efter några språng kom känslan och då kunde vi flyga. Såå grymt! Och vet ni vad som mer är bra? Jo, hovarna har inte förstörs ens en millimeter av hoppandet. Så det känns skit bra! Och för att inte ha hoppat på hela sommaren så känns det väldigt lovande för kommande tävlingar!
 
Här kommer iallafall alla klipp, både bra och mindre bra från båda dagarna. 
 Vet tyvärr inte varför det blir sån fruktansvärt kvalla.. ser ej ut så tills man laddar upp på tuben..

Jäklar vad snyggt Elin! Ser superbra ut:))

Svar: Tack Emma! 😃
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?