Mjölksyra smakar illa

 
Jag har aldrig varit löpare, aldrig haft stegen eller lusten förrut. Men nu är jag pågång och jag vet inte längre om jag kommer finna vägen tillbaka till gymmet, för jag trivs ganska bra där jag är nu! I slutet av maj i år bestämde jag mig för att delta i något lopp för att kunna ha ett mål. Så fick jag tips om "Umeälvsloppet". Ett lopp som man kan springa individuellt eller i lag (stafett). Detta är ju såklart ett individuellt mål för mig så målet för mig är att ställa mig på startlinjen och springa hela vägen i mål. 17km. Idag är det 13 dagar kvar och det känns helt okej. Mitt längsta är 15km, vilket jag gjorde igår men som sagt. Målet är att ta sig i mål. Men mitt nästa mål är viktigare. Nästa år täcker jag delta i ett 10km lopp och en halvmara. Det förstnämna med en tid jag själv kommer vara stolt över och det sistnämda vill jag springa på max två timmar. Nu när jag är beredd på detta så har jag ju faktiskt ett helt år att träna. Men det känns bra! Även om jag aldrig trott att en tjej med så korta ben som jag, ska ta sig någon stans så börjar träningen såklart ge resultat även om jag får kämpa hårt för dom. Har ju inga högra krav för detta men jag är taggad. Mer taggad än någonsin på löpningen.

Hej!
Kan inte du berätta hur du hittat motivation, hur du tränat osv för att göra detta? Tänkte.. det var ju inte jätte länge sedan som du sa att du inte alls kände för att springa? :)
Bra blogg förövrigt!!




Kom ihåg mig?