Lite Dressyr också!

 
Igår jobbade jag 10-19 och skyndade mig sedan iväg till stallet. Lastade hästen (med lite hjälp denna gång..) och åkte iväg till Hippo för ett 45 min dressyrpass. Fick hjälp av Emma. Red mycket för att hitta känsla och en bra form i början och sedan tränade vi skänkelvikningar i skritt och trav. Har så svårt för att rida bra i traven då jag sitter ner.  Men man måste ju träna, annars blir det ju inte bättre heller. Men det blev då bättre i slutet! Han kändes pigg och framåt men inte riktigt så känslig för skänkel som jag vill ha honom. Men passet överlag kändes helt okej! Kul att få lite hjälp ibland också, det är så himla mycket värt!
 
Har varit och sprungit milen med Johanna nu på morgonen. Blir sista passet innan loppet. Kändes bara fint och de två backarna kändes bra. Tänkte tillbaka på hur det varit tidigare. Inte alls att jag orkat springa upp för hela och har jag det har jag stannat där uppe. Nu kan jag fortsätta jogga efteråt och känna hur mjölksyran rinner av. Träningen ger verkligen resultat! Nu däremot måste jag skynda mig. Jobbar 10-19 idag också.



Kom ihåg mig?