Hoppträningen igår.

Igår var det dags för hoppträning igen. Jag var dock så himla slut i kroppen när jag kom hem. Det är lite slitit att jobba och sedan åka direkt till stallet och hoppträna. Är alltid slut i kroppen och framförallt ryggen. Men det är värt det. I vanliga fall är jag ju dessutom ledig onsdag och torsdag. Dock inte denna vecka då jag tog på mig extra. 
 
Hur som helst.. Vi började med att trava lite bommar innan vi gick över till själva hoppningen. I dressyren kändes han lite "ålig". Han lyssnade framåt men jag fick ändå vara på han lite extra. Men sedan när vi började hoppa så kom vi igång. Började med en linje. Två hinder som jag red på sju galoppsprång lite tillbaka och sedan halt innan väggen efter hinderna. Sedan la vi på två hinder, så att det blev snett igenom och snett igenom igen. Ett räcke och en oxer men med bom framför. Även efter dessa hinder var det halt. Där efter la vi till en kombination. Fortfarande med halter under banans gång. Sist men inte minst höjde vi upp lite och hoppade bara snett igenom, snett igenom och sedan kombinationen. Inga halter. Han kändes riktigt på plats och om jag ska vara ärlig tyckte jag att hinderna kändes höga då vi tidigare rullat på ca 90cm. Han hoppade dock suuuper fint även om jag satt där uppe och tyckte att det var på gränsen till högt. Dock såg jag sedan att hinderna var ca 105 höga. hehe! Men nu är vi ju där att vi ska börja hoppa ca 100cm istället och då kommer det snart kännas lågt hoppas jag. Det är tur jag har en häst som inte alls tycker det är högt. Tyvärr kom såklart inte detta på film. Mamma har alltid möten på Hippo dom träningarna som känns riktigt bra. Nästan iallafall!

 



Kom ihåg mig?