Tisdag

Jääklar vad denna dag gick fort. Jobbade 10-18 och väl på jobbet var de fullfart. Helt plötsligt var klockan sex så jag sprang upp, värmde mat, bytte om och blev hämtat av bästa Camilla som assisterade "Ponnymamma" idag. Sedan hämtade vi ponnyhästen för lite hoppträning. Övningarna idag på träningen var grymma! Mest cavaletti men med träning på att få med dem i svängarna. Alltså jäklar vad fin han var! Dock har jag efter idag och gårdagens ridpass på ridskolan, konstaterat att jag måste hårdträna på min sist. Jag styr tyvärr bara med händerna och tappar hela min kropp. Så nu ska jag göra om mitt träningsschema för lite nytänk. Mer coreträning och mer fokus på baksida axlar för att orka "sitta emot". Sen nöta timmar på hästryggen såklar!
 
Här tänker jag faktiskt bjuda på ett klipp från idag. Inte ett klipp där jag visar hur fint han hoppar utan för att ni (Läs: för att jag ska kunna se tillbaka) ska se vad jag menar med min sits. Då ser man också att när jag blir så framåtlutad blir ju även hästen mer på frambenen. Men jag vet också att såfort jag sitter tillbaka får jag honom nästan direkt på bakdelen. 



Kom ihåg mig?