En annan typ av fredagskväll



Åkte som sagt till Hippo ikväll för lite markarbete. Värmde först upp i alla gångarter innan jag travade lite på volt över tre bommar. Varav mitten var lite upphöjd. Mest för att få honom lite mer uppmärksam och såklart lyfta lite mer på fötterna. Vilket han till en början inte gjorde utan flamsade mest igenom. Men när han gjort det bra i båda varven red har tre serpentinbågar med två två hinder ståendes på medellinjen. Första två varven var också lite okonsentrerat och jag ville gärna rida på lite för mycket (vilket jag verkligen måste skärpa mig med när hinderna knappt är hinder). Men när jag mjuknade så hoppade han kanon! Red sedan över två små hinder på långsidan med antingen fyra väldigt korta galoppsprång eller tre mer normalt. Red på fyra först med sedan på tre för att få ett bättre flyt. Riktigt fin var han! 



Kom ihåg mig?