Nytt jobb!

Som ni kanske förstått så har jag fått ett nytt jobb. Eller ett till kanske jag ska säga. Det tog väl en hel helg efter min sista dag som sommarjobbare på Ica (har varannan helg nu), så var jag less på att vara ledig. Så jag skickade in massa ansökningar på annonser och fick ett samtal redan dagen efter. Denna tjej (min nuvarande kontaktperson / teamledare) ville direkt ha en telefonintervju. Därefter skulle hon återkomma då hon pratat med två av mina referenser. Sedan tog de max två timmar så ringde hon upp igen och sa att jag fick jobbet om jag ville ha det. Så nu är jag anställd som demokonsulant av ett företag som heter Retail24. Jag kommer alltså vara butiksdemostrant. Med det menas att jag kommer att göra reklam, i detta fall för kaffe och kaffemaskin , i butiker. Så idag har jag pluggat lite på Nescafé som jag bland annat kommer dema. Med andra ord blir jag expert på kaffe snart. Hehe! 
 
Dock känner man såklart lite press. Det känns som ett roligt jobb men jag arbetar själv och ställer folk frågor om kaffet dem får smaka så vill man såklart kunna svara så bra som möjligt. Så jag ser detta lite som en roligt och spännande utmaning. Precis vad jag behöver! En annan sak är att i slutet av Oktober ska jag åka (helt själv!!!!!!!!) till Stockholm på Kick Off. Ni som känner mig väldigt bra vet kanske att jag bokstavligen brukar ha mardrömmar om att bli tvingad att åka iväg själv. Dock brukar drömmarna såklart vara lite brutalare. men ändå Så det känns otroligt läskigt och ingenting jag egentligen vill göra. Men jag ska göra det! För vill man övervinna en rädsla så måste man utöva den. Visst är det så..?
 
 
 

Två reflektioner. Kick-off är roligt. Skriv inte "att du inte vill". Sen kan man vara lite nervös. Kickoff innebär iofs oftast en del jobb men oftast lite party på kvällen. Reflektion två: du kanske måste ta och byta ut ditt skrivbords underlägg innan du tar fler bilder och lägger ut. :-)

Svar: Jaja det blir säkert kul men den innehåller tips och trix för jobbet samt att den är mellan 10-17 så party blir det inte. Sen håller jag med.. Underlägget är ju lite pinsamt, men köper du ett nytt till mig?:)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?