Lördag!

Klockan ringde sju imorse och jag var fan inte dåligt trött. Drog bara på mig kläder och cyklade sedan iväg till stallet. Har träningsvärk i högra underarmen. Funderat länge på vad jag gjort men det slog mig vid morgonens promenad med Raspen att det antagligen är där jag fått det. Det är helt enkelt inga lugna promenader med honom. Så jäkla svårt att veta hur man ska hantera honom nu.. Jag vill ju inte bli arg på honom för att han har överskottsenergi och blir glad av att få komma ut. Men samtidigt riskerar jag ju att han kommer att komma lös om jag inte säger åt honom. Mamma har börja använda kedjegrimskaftet men jag går fortfarande och hoppas att det inte ska bli en lös häst springandes rung Gran. Men hur ska man förklara för en häst att han gärna får fortsätta vara glad men ändå måste bete sig som den lugna fina han en gång var.. Ilandsproblem egentligen!
 
Så åter till den trötta Elin. När jag kom hem åt jag frukost och hällde i mig kaffe. Men när jag väl tagit mig från köket så hamnade jag i soffan och somnade som en stock. Vaknade lagomt till reprisen av Idol. (Alltså Erik och Jens var föööörjävla bra och lyfte två låtar till en ny nivå. Men Sakib skulle fått åkt ut istället för Sarah om jag fått bestämma!). Nu har jag hällt i mig yttligare två koppar kaffe men känner mig tyvärr inte speciellt mycket piggare än att jag nu sitter i soffan istället för att ligga. Borde ta mig till Iksu eller åtminstone gå en promenad för ikväll är ju ändå planen att hänga framför TVn med bror min. Ilandsproblem ingen. Men klockan är faktiskt snart halv tre och jag har fortfarande inte gjort något vettigt förrutom att äta. 
 
 



Kom ihåg mig?