frukost!

Fick en fråga om jag inte kunde ge tips på frukost. Självklart! Dock är jag egentligen lite tråkig när det gäller frukost. Jag hamnar i ett beroende och äter väldigt lika varje dag. Mitt standar just nu är fil/kvarg tillsammans med en musli. Sen "toppar" jag med variation. Oftast, med kanel / frukt / bär / nötter / frön / kokos. Så det blir egentligen ganska lika men ändå olika från dag till dag. Men böhöver jag ens nämna att det går mycket fil i vår familj. För detta gör jag i olika varianter till frukost, mellanmål, kvällsmål och ibland när jag är lat blir det till och med till lunch.. Men då varierar jag hur jag gör den och med olika tillbehör, ex: hembakat bröd, riskakor, frukt, kaffe, juice osvosv.

Ovan ser ni muslin som vi har hemma.
Här är nedan är några av mina varianter som jag delat med mig av förrut.
 

fil/kvarg, musli, blåbär, sötmandel och linfrön
 

fil/kvarg, solrosfrön, hasselnötter, kokos  + husmans.

fil/kvarg + sötmandel och kiwi


fil/kvarg, kiwi och solrosfrön + riskakor med keso/jordnötssmör

havregrynsgröt med äpple och kanel
 
 

Åh vad bra med tips! Nu har jag lite att testa framöver :)

Vilken tur att jag bara "råkade" läsa fin blogg precis när jag ska börja med frukosten. Nu vet jag ju vad jag ska prova idag!:)




Kom ihåg mig?