Lördag

Kom hem för någon timme sedan och har nu ätit jätte god middag och efterrätt. Raspen skötte sig otroligt bra även på hemvägen, vilket känns super skönt! Däremot gick det ännu sämre idag och helgen har alltså bjudit på tre uteslutningar av tre möjliga... Han är så jäkla tråkig då han inte har ställt upp för fem öre. Visst att jag inte rider till 100%, men när man hoppar så lågt som jag gör så ska man fan inte behöva rida 100% för att hästen ska hoppa. Han har som tappat viljan.. Eftersom att han varit så här sedan valborg och det bara kom så plötsligt så har vi bestämt oss för att kolla upp honom. Det känns mycket bättre att få göra det så att man helt säkert vet vad det sitter i. Det värsta är att jag för första gången i mitt liv hoppas att vetrinären ska hitta något. Något litet som ändå stör honom så att han helst inte hoppar. Så klart är det tråkigt med en skadad häst men det känns inte heller kul om han är frisk. Då har jag fan också ett stort problem.. (hoppas ni förstår vad jag menar..)För jag ser även på filmerna att jag lägger hon så att han ligger på bra avstånd men ändå så krävs det ben gånger hundra för att han ska hoppa. Så var det inte för en månad sedan! Detta gör mig så otroligt ledsen men jag tänker fan inte ge upp. För jag vill det här mer än allt!!
 
Hotellfrukosten var inte dålig!
 

Tråkigt att Raspen inte vill hoppa.
Blir "spännande" att höra om veterinären kan hitta en orsak/felet.
Annars kanske Raspen bara är "less" på att hoppa å behöver en paus. Nu är de ju snart sommar å grönbete, de kanske kan hjälpa.

Vet att en Marianne Heed sa till mig när de gick mindre bra att hoppa för mig, va "ponnygalning" å fara bara ut å rejsa i skogen å ha kul 1-2 dagar i veckan.

Svar: Ja vi får se vad som sägs. Tycker det dock skulle kännas så konstigt då han gått så jäkla bra på sista tiden och sedan bara tvär vände det. Men som sagt vi får se vad som händer! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?