Onsdag

 
Shit vad tiden går fort ibland.. Den bara springer iväg! Klev iallfall upp strax innan sex imorse för att slippa stressa. Åt frukost i lugn och ro innan jag for till stallet. Släppte ut Raspen, mockade och gjorde klart allt innan jag åkte till jobbet. Jobbade 8-15 och for sedan bara hem och bytte om innan jag for till stallet. Hjälpte först min kusin som fick komma och rida en ponny i stallet och sedan red jag ut på Rasp i en kvart ungefär. Får inte loss han överhuvud taget på den korta stunden.. Han är så ofukoserad och rätt stel. Vet inte hur jag ska kunna mjuka upp hans kropp när ridtiden per dag är så kort... (hjälp?) Tror jag ska prova tömköra honom någon dag med pessoaloungen och se om det hjälper något!
 
For iallfall hem efter att jag fixat klart allt i stallet och gjorde middag. Jag fick världens sug efter korv och stuvade makaroner och kunde helt enkelt inte låta bli. Men självklart så misslyckades jag och det blev typ en mjöksoppa med makaroner och korv i.. Jag gillar mat enormt mycket men jag hatar fan att göra mat! Kan ju bero på att jag faktiskt tappat mitt sjkälvförtroende vad det gäller matlagning. Hur som helst blev jag väl nogorlunda mätt. Kanske lika bra att det blev misslyckat, det är ju inte den mest hälsosamma maten! Men så fort maten är smält i magen så ska jag bege mig ut på en springtur innan Raspen ska in igen för natten. Hade önskat att klockan var fem nu så att jag hade kunnat lägga mig och se på tv ikväll men känner jag mig själv rätt så somnar jag efter springturen! Vi ser väl..



Kom ihåg mig?