Onsdag - bananvåffla

Medan de stormar blötsnö utomhus sitter jag hemma i värmen och slipper skolan i några timmar. Brukar ju utnyttja detta långa hål på schemat, till att träna. Men det är ju inte alls en bra idé när man är förkyld. Så jag har passat på att äta en mycket god lunch (istället för onsdagens hokifilé på skolan) här hemma istället och ska även plugga lite i lugn och ro! Har psykologi halv tre så det är ju ett tag kvar.
 
Så jag tänkte passa på och tipsa er om lucnhen, även om ni vill eller inte! Men jag slår vad om att någon där hemma (av alla mina trettio miljoner läsare) kommer att prova detta hemma! Så om ni gillar våfflor och banan men inte gillar att mjölet i våfflorna,  som sätter sig som en klump i magen, Då provar ni detta! Jag har faktiskt provat själv en gång förrut för länge sedan. Men hade då inte något så gott som mammas handplockade blåbär till!
 
 
Mosa två bananer, rör ner två ägg så är smeten klar! Jag tog dock en deciliter havregryn också.. mycket gott! Sen väljer du bara något gott till, bär, keso, kvarg, kesella. Blir säkert kanoners! Har dock bara provat med blåbär till och det var som sagt jätte gott! Kan också meddela att min bror och pojkvän fick smaka och gav det godkänt med rätt tillbehör till. Så prova du också!
(med två bananer och två ägg blir det ca 3 våfflor)

det där såg spännande ut, ska testas någon dag!

Svar: Do it! :D
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?