Emmaträning dag 2

Finner inga ord över hur nöjd jag är med Raspen. Hur stor skillnad de blivit på bara någon månad. 
 
Idag började vi, precis som igår, att värma upp i alla gångarter utan stigbyglar. Det gick bra igår men seriöst mina ben hade redan träningsvärk sedan igår och det blev endast en pina att göra det igen. Så uppvärmningen var inte jätte bra, han stretade och blev lite stark. Men på hinder gick allt jätte bra. Vi jobbade tre studs på volt. En lång serie med ett galoppsprång mellan alla hinder fem(?) räcken, det var även bom mellan alla. Vi jobbade även en annan serie där vi red in i trav över ett lågt hinder(bom före), sedan fyra rätt korta galoppsprång till en oxer. Även den oxern hade en lite upphöjd bom innan. Hade lite svårt för att få in fyra korta då han villa ta fyra stora galoppsprång. Men även det fick vi till. Vi satte ihop allt till en liten bana igen och jaa, han var klockren! Vi fick dock göra om sista för att jag glömde ta tillbaka honom så han fick igen så kort till oxern. Den var svåra för mig där är att jag är så van vid att alltid få driva, så jag har så svårt för att vara beredd på motsatsen! Så otroligt nöjd är jag iallafall och kan snart inte vänta tills vi får tävla! Lägger upp filmerna senare ikväll!
 

Vad roligt att läsa :) är så glad för er skull :)




Kom ihåg mig?