Rensat datorn..

I onsdags på morgonen så ville knappt datorn starta, vilket även hänt förrut. Mitt hjärta stannade nästan då jag insåg vad som skulle hända om datorn tog beslutet att aldrig starta mer. Hela onsdagskvällen satt jag och rensade bilder, filmer och andra dokument och även några timmar igår. Detta gjorde ett resultat på att det hamnade 9,76 GB = ca 3800filer, i papperskorgen (det var ungefär hälften av allt jag hade..). Har tömt papperskorgen nu så det finns ingen återvändo. Men hur som helst förstår jag inte hur jag kunnat spara filmer där man inte ser något och knappt hör, eller bilder så suddiga att man inte ser föremålet. Sen lovar jag att jag tog bort några hundra bilder på fika också.. Datorn väger iallafall lite lättare nu och så fort jag får pappas hjälp så ska jag göra backup på allt. Ni vet väl precis som jag hur otroligt mycket bilder och filmer kan betyda, utan dem vore de fan inte alls kul. Minnena har en stor plats i hjärtat, helt klart! Dessutom måste jag börja leta efter en ny dator. Denna HP dator är ju skolans och ska återlämnas när jag går ut (117 dagar kvar!!). Är rätt sugen på en Mac, såklart. Men det är ju lite väl dyr. Ett som är säkert är ju iallfall att jag kommer önska mig detta i studentpresent! Utan dator kan man ju inte vara!
 
I brist på bilder kan jag bju på en som jag tog från Emilias blogg. Älskar min stirriga blick, lite som en kanin skulle jag vilja påstå!



Kom ihåg mig?