jäkla drömmar..

drömde minst tre konstiga drömmar inatt.. Den första var värst!
 
Den började med att en psykiskt sjuk kvinna dök upp från ingenstans med massa grejer till Raspen. Kom ihåg att jag viskade till mamma med panik i ögonen "Det är den där sjuka kvinnan som var i göteborg när vi provred" (Det fanns ingen sån på riktigt men i drömmen gjorde det visst de..) Sen minns jag inte mer, förutom paniken, att det small. De small så att jorden skakade och sedan hör jag någon säga "Ner på backen. Andas inte inte de. Lägg för allt ni kan runt ansiktet.." Rätt som det var låg jag på backen med huvan för ansiktet och såg några av de små svarta prickarna (tänk er gummi plupparna som är i konstgräs), landa i ögonvrån. De sög sig mot ansiktet och stanken gjorde att jag fattade. Jag höll andan längre än vad jag någonsin trodde var möjligt. Sedan var det över. Jag reste mig försiktigt upp och såg hur alla fortfarande låg kvar på backen. Jag ropade att det var över men ingen reagerade. Tillslut hörde jag en röst bakom mig. Jag kände igen rösten så jag vände mig om. Det var han som ropade. Ropade att alla skulle kasta sig ner på backen. Jag frågade vad det var som hade hänt men han skakade bara på huvudet och pekade. Himlen helt grå och och man kunde även se något som liknade ett svart rör, rakt upp i himlen. Jag började att försöka ringa Tomas men han svarade inte. Sen var det mesta flummigt. Hittade mamma och berättade att Tomas inte svarar och att han nog är död.. Mamma berättade att Pappa och Samuel var borta också. Vi grät i panik och kunde inte förstå hur vi var så få som överlevde. Men sen small det igen. Jag och mamma kastade oss ner på backen tillsammans när jag kände hur de där svarta prickarna landade på oss. Jag fick svårare att andas och sedan vaknade jag upp.. Som tur var så låg Tomas bredvid mig. Jäkla drömmar, ni får gärna lämna mig ifred!
 
 



Kom ihåg mig?