Dumma dumma hästintresse!

Idag är en sån där dag då jag hatar att det är så förbannat roligt att hålla på med hästar. Även om det är motgångar ibland så är det så svårt att sluta att älska hästsporten. Ena dagen är det bara du och din häst som far ut på en mysig ridtur och andra dagen är det stenhård träning med dina lagkamrater, inför kommande tävling. Att lyckas med något man inte lyckats med tidigare är så jäkla grymt, känslan är obeskrivlig! Dessutom har jag fått känna den känslan massor av gånger på sista tiden. Jag undrar nästan när vi ska få bakslag igen? Men ni minns citatet "Enda gången vi backar är när vi tar sats" och det är så sant! Men sen får vi inte glömma allt runt om kring. Att mocka kanske låter äckligt och tråkigt men det är så himla skönt att vara i stallet själv och pyssla på med allt! Att komma bort från vardagen några timmar och bara vara!
 
Det jag skulle komma till är att jag hatar att det är så fruktansvärt dyrt och jag är just nu i ett stadium då jag hatar (ogillar jätte mycket) mig själv för att jag inte kan betala mer än vad jag gör. Jag vill verkligen inte längre att mamma och pappa ska behöva betala så mycket som dom gör, varje månad! Helst vill jag såklart betala allt själv men det skulle betyda minst 4500kr varje månaden + engångs och årskostnader för andra saker. Woho! Dessutom är det mycket nu i början av året. Ny ryttarlicens, anläggningsavgift för att få rida på hippo och sedan träningsavgiften som jag fick idag på 3500kr.. Ja även om det känns som att jag har börjat lägga ner väldigt mycket pengar på hästeriet så är det ju väldigt lite om man jämför med vad mamma och pappa fortfarande betalar och jag är så otroligt jävla glad  och tacksam att dom gör det. Gillar inte mamma för att hon fick mig att börja med hästar men nu kan jag verkligen inte sluta. Det är så ofantligt roligt och jag älskar det! Ska fan i mig göra allt för att aldrig behöva ta en pause och spara pengar! 
 
Slutord.. Måste skaffa ett till jobb eller sluta med allt som har med vänner att göra!
 
 
Underbara fina Raspoetin! Bättre häst kunde jag inte ha hittat. Jag älskar honom så obeskrivligt mycket!
Ingen annan som känner att dom sitter i samma sits..? Är jag ensam om att känna så här - Kommer jag alltid kunna fortsätta?

Nu kan jag ju inte svara för dina föräldrar utan bara för oss :) Vi sa alltid till flickorna när dom lyfte samma sak med oss " att om vi inte ville eller inte hade råd, skulle vi aldrig göra detta" För det kostar enormt mycket, både i tid och pengar. Men med tanke på vad man som förälder får tillbaka så är det lätt värt det, OM man klara det både tidsmässigt och ekonomiskt vill säga. Så njut av din häst och allt ni gör tillsammans, och lita på att dina föräldrar gör detta för att dom vill, och för att dom i sin tur blir glada av din glädje över er fina häst...




Kom ihåg mig?