Motivation

Fick en kommentar där de stod "Du som tränar så mkt, hur håller du motivationen uppe? Ser/känner du några resultat? :) Kan du inte visa "före/efter" bilder? Fattar ju att du inte är ute efter att bli smalare eller så men kul ändå :DFörst och främst, tack för kommentaren, nästa gång får du gärna skippa att vara anonym!
 
Motivationen har faktiskt inte varit något större problem för mig hittills. Det är helt enkelt min vilja till att få kroppen jag vill ha som ger mig motivation. Sedan har jag vissa bloggar som hjälper till med motivation och inspiration. Skulle jag ha en dag då jag verkligen inte känner för att träna så skiter jag i det, svårare än så är det inte! Jag älskar att träna och lever mycket på känslan man känner efteråt. Det får mig bara att må så himla bra. Sedan kan jag här och nu berätta om vad som fick mig att börja med styrketräning. Jag har alltid fått höra hur kort jag är och det är inte som att jag skämms över det men heller inget jag är stolt över. Jag kan ju inte ändra på min längd och ids inte ödsla tid på att älta hur min kropp är byggd men däremot kan jag ju faktiskt ändra på andra saker. Istället för att vara lång så kan jag ju bygga muskler och bli "grov". Nu pratar jag inte om att jag vill bli Body Builder men jag vill få synliga och tydliga muskler. Dessutom böjade jag tycka att det var så jäkla snyggt med tjejer som har muskler! Tjejen med den korta men jävligt starka kroppen, den tjejen ska jag bli! Jag är dock otroligt långt i från mitt mål och lite skillnad ser jag på kroppen men inga stora resultat tyvärr. Däremot ser jag tydligare resultat på gymmet. Jag tar ju tyngre vikter nu än när jag började gymma i mars. Tur det! Jag tar åt mig av tips och inspiration för att nå målet och jag ger inte upp nu!
 
Några bilder på min kropp tar jag icket. Även om jag hade några skulle jag inte våga lägga ut dessa nu. Men om det finns något annat ni vill att jag lägger upp (som kroppsliga bilder) så säg till! :)
 
En tjej som inspirerar mig är Sara Back. Ni hittar hennes blogg här.
 
 
 



Kom ihåg mig?